lunes, 2 de marzo de 2009

Міліція ремонтує дім кримчан, який закидали гранатами. Голова сім'ї боїться повертатися додому

У будинку Уріє й Мустафи Хаїрових зараз працюють будівельники, роблять ремонт за рахунок міліції після нічного штурму бійців "Беркута" минулого тижня.

"Помилка" спецназівців, які закидали гранатами не той будинок, обернулася трагедією для звичайної сім'ї: господар будинку і головний годувальник 59-річний електрик компанії "Кримаерорух" Мустафа Хаїров залишився без лівого зап'ястя, його 26-річний син Ейваз отримав черепно-мозкову травму. Дружина Мустафи Уріє навідує їх щодня в лікарні, пише "Сегодня".

"Діагноз сина ще уточнюють, а чоловік потихеньку приходить до тями, - розповіла Уріє. - Але важко сказати, коли він почуватиметься нормально. Зараз майже не спить уночі, в нього скаче тиск. Він нормальна робоча людина, на життя заробляв руками, і ось тепер однієї руки в нього немає. У нас були плани: одружити сина, зробити хороший ремонт, щоб не соромно було людей запросити. А зараз він каже, що не хоче повертатися в цей будинок. Каже, як пригадаю про будинок, так одразу починають боліти пальці, яких немає".

"Я все життя жив чесно, нічого не вкрав, ні в яких самозахопленнях не брав участі. Майже 30 років гнув спину на золотих копальнях в Узбекистані, а коли в 1996-му повернувся до Криму, то понад 10 років поневірявся по чужих квартирах і будинках. Потім уже мій зять купив той невеликий будиночок, і ми почали в ньому жити з дружиною й сином. Я хотів восени сина одружити, а зараз він у лікарні, я за рік до пенсії залишився калікою. Чим я тепер, завдяки "Беркутові", зможу заробити на життя? До мене тут генерал приходив - начальник міліції Криму Ільїчов, говорив щось про випадковість і людський фактор. А я тут до чого? За що мені все це? Не потрібно мені їхніх ремонтів, я боюся повертатися в той будинок після того, що сталося! Мені там усе нагадуватиме про ту ніч", - цитує главу сім'ї "Газета по-киевски".

У сім'ї вже просили пробачення бійці "Беркута", яких привозили в будинок Хаїрових на слідчий експеримент. "Про прощення тут не може бути й мови, - однозначно висловлюється Уріє. - Вони знімали свої маски, показували свої обличчя, кожен з них, можна сказати, говорив, мовляв, пробачте нас. Я не змогла нічого сказати, я промовчала. Розумієте, у мене все ще перед очима - як вони копали ногами сина, як стояв чоловік з відірваною рукою. Тоді я на них кидалася, благала, щоб вони не чіпали сина. Мене питають про моральний збиток, але цим займеться адвокат".

Слідство ще не закінчилося. Президент Віктор Ющенко всю провину поклав на "Беркут". "Ми - наконечник списа, - образно порівняв подію один з бійців "Беркута". - Якщо зараз за все відповідатимуть спецназівці, то безкарними залишаться ті, хто цього "списа" метнув - залишиться вірогідність таких "помилок". Спецназівці пояснюють, що на дім їм вказали оперативники райвідділку.

Увечері в п'ятницю відділ зв'язків з громадськістю ГУМВС України в АР Крим спростував інформацію про арешт учасників штурму і про те, що їх звільнили: "Ці відомості є домислами журналістів. За вказівкою міністра внутрішніх справ створена й зараз працює в Криму комісія МВС України під керівництвом заступника міністра Олександра Савченка. Своє внутрішнє службове розслідування проводить головне управління кримської міліції. Висновки комісій будуть оформлені документально, передані в прокуратуру АРК для залучення до матеріалів кримінальної справи, їх оприлюднять. Безпричинно не постраждає жоден працівник".

Про те, що "Беркут" увірвався до будинку кримських татар Хаїрових, Меджліс заявив 22 лютого. Понад 10 озброєних бійців зламали двері, вікна й закидали будинок Хаїрових світлошумовими гранатами, одна з яких вибухнула і відірвала руку немолодому господареві.

У міліції повідомили, що насправді спецназівці шукали 49-річного злочинця, що захопив у заручники 23-річну дочку Наталії К. Вона живе на одній вулиці з Хаїровими. Колишній співмешканець Наталії повернувся додому після звільнення з в'язниці, але йому відмовили в гостинності. Погрожуючи мисливською рушницею, він захопив дівчину і вимагав за неї викуп 50 тисяч дол. До речі, терориста через 12 днів після захоплення заручниці так і не знешкодили, в суботу він ще був на волі.

No hay comentarios: